Čtyřproudá dálnice D2 propojuje moravskou metropoli Brno se slovenským hlavním městem Bratislavou. Na českém území je dálnice dlouhá necelých 61 km, na Slovensku komunikace pokračuje pod stejným označením přes Bratislavu až k hraničnímu přechodu s Maďarskem v délce dalších přibližně 90 km. Stavba je součástí evropské silnice E65, vedoucí ze švédského Malmö na řeckou Krétu.
Počátky dálnice D2 sahají až do roku 1974, kdy byla zahájena výstavba úseku mezi Brnem a obcí Blučina. A právě zde, mezi dvanáctým a třetím kilometrem ve směru k moravské metropoli, bylo z důvodu významných poruch (trhliny, odrolené nebo ulomené rohy a hrany desek) nutné přistoupit k rekonstrukci. Její součástí je rovněž realizace nové cementobetonové vozovky.
Generálním dodavatelem stavby se stala společnost PORR a.s., cementobetonovou vozovku realizovala formou subdodávky rakouská společnost ÖBA GmbH, která se na tyto typy konstrukcí specializuje. Nová vozovka je zhotovena z betonu v kvalitě C30/37 XF4 v tloušťce 280 mm.
Realizace stavby je výjimečná hned v několika ohledech. Z konstrukčního hlediska je v českých podmínkách ojedinělé zejména použití netkané geotextilie nainstalované mezi vozovku a v tomto případě cementovou stabilizaci, z pohledu provádění pak výstavba v nepřetržitém provozu 24 hodin denně. Úkolem netkané geotextilie je odvádět mimo vozovku vodu prosakující pod betonovou desku skrze spáry a případné trhliny a umožnit rozdílné pohyby cementobetonového krytu a podkladních vrstev, čímž se riziko vzniku trhlin (např. během tuhnutí a tvrdnutí betonu) minimalizuje. JUTA vyrobila a dodala pro tento projekt geotextilii geoNETEX A PP o plošné hmotnosti 500 g/m2.