Dálniční síť v České republice prochází neustálým vývojem zahrnujícím nejen budování nových úseků, ale i jejich údržbu a rekonstrukci. To je i případ nedokončené dálnice D35, která by měla ve své finální podobě propojit úsek mezi Libercem a Lipníkem nad Bečvou, kde dochází k napojení na dálnici D1. Dojde tak k posílení evropské silnice E442 vedoucí z Karlových Varů do Žiliny. Jedna z plánovaných rekonstrukcí se týkala i úseku Velký Újezd – Lipník nad Bečvou (konkrétně v km 288,7 – 292,8 vpravo), kde bylo nutné provést výměnu cementobetonového krytu vozovky.
Původní cementobetonový kryt byl již v havarijním stavu především kvůli rozpadu betonu na příčné spáře (trhliny, výtluky) a vzniklým mapovým i podélným trhlinám v ploše vozovky. Realizovaným řešením je odstranění stávajícího CB krytu a výstavba nového. Díky použití moderních technologií a postupů by měly být eliminovány i některé nevýhody, které si s sebou tento typ povrchu komunikací z minulosti nese.
V rámci rekonstrukce vozovky došlo k odstranění stávajícího CB krytu včetně živičné membrány, dále vrstvy cementové stabilizace a nakonec byla recyklována podkladní vrstva pomocí frézy. Na takto připravený podklad bylo v šíři 10,75 m alt. 12,0 m provedeno souvrství tvořené 200 mm zeminy stmelené hydraulickými pojivy, 200 mm cementové stabilizace, netkanou geotextilií a zakončené dvouvrstvým CB krytem (220 + 50 mm) z betonu kvality CB I (C30/37 XF4). Na řešeném úseku zůstala po dokončení zachována návrhová rychlost 130 km/h.
Za účelem separace vrstev komunikace – umožnění rozdílných pohybů mezi CB krytem a podkladní vrstvou a rovněž pro zajištění odvodnění v průběhu návrhové životnosti díla byla vybrána netkaná geotextilie geoNETEX A PP o plošné hmotnosti 500 g/m2 z polypropylenu vyráběná firmou JUTA a.s. Zhotovitelem stavby se stala společnost Metrostav Infrastructure a.s.